29 Ekim 2009 Perşembe

Bingöl’e Vali Olsaydım

Eğer ben olabilseydim
Yetkilerim olabilseydi benim
Bırakalım, daha eskileri
ve bin dokuz yüz otuz’ları
Bakın neler yapardım

Neden mi girmiyorum
bin dokuz yüz otuzlara
Sorun çıkarmayalım kendimize
ve de kimi adamlara
Bırakalım şimdilik
Bin dokuz yüz yirmileri
ve de bin dokuz yüz otuzları
Bekleyelim ortak anlatımları

-*-*-

Seçilseydi valiler ve de kaymakamlar
Seçseydiniz beni, BİNGÖL’E Vali
***

1940larda
Bakmazdım, nereden mezun olduğuna
ister kıta, okul ya da medrese
ilk, orta ya da lise
insanlarımızı okutacak öğretmenler
ve de okutmanlar bulur
okur yazar yapardım BİNGÖLLÜLERİ
Ağa, ya da maraba
Mürid, ya da şeyh
Çiftçi, ya da çoban

1950’lerde
başlardım, onları örgütlemeye
okulda, yolda, köyde, kasabada
Evde, atölyede, dükkanda
bahçede, tarlada, çarşıda
komda, mezrada, yaylada
Yazlık ya da kışlakta
örgütlerdim Bingöllüleri

Ağaları, beyleri, şeyhleri
Akıllılar ve de bilgeleri
Girişimci olsunlar diye
Toplumsal sorumlulukları gereği
Halkına hizmet için örgütlerdim, onları

İşlerini daha iyi yapsınlar diye
Çalışmasınlar hem de nafile
çiftçi, maraba, çobanları
Örgütlerdim onları

Örgütlerdim onları
evler, okullar, yollar
çeşmeler, köprüler yaptırır
Bahçeler, bağlar, seralar kurardım
Kurardım fabrikalar
Beni vali seçselerdi
değerli hemşehrilerim

1960’larda
acemi ya da sürgün olmuşları
tembel ve de işini bilmezleri
atardım hepsini görevden
Araç, gereç, makinaları ve elbette gelen ödenekleri
Kullanamayanları uzaklaştırırdım, bu işlerden.

Geniş geniş yollar yaptırır
asfalt dökerdim
Kalaycıları, kepçe ve kaşıkçıları
Sepetçi ve semercileri işverene
Demirci dükkanlarını, Dokuma tezgahlarını
atölye ve fabrikalara çevirirdim.

Kız, ya da oğlan, sayısına da bakmadan
okuturdum, bütün çocukları
Meslek sahibi olsunlar
İşlerini daha iyi yapsınlar
Hem başarılı, hem varlıklılar

1970’lerde
kadın, erkek, genç, yaşlı, büyük, küçük
demeden şirketler kurdururdum
Anonim, limited, komandite ya da kooperatif
Tarım, orman, maden, ticarette
Eğitim, sağlık ve her hizmette
Para ettirmek için her emeği
ve zenginleşsin insanlar diye
Örgütlerdim onları

Boş vaazlara zaman ayırmazdım
Nafile konuşmalar yapmazdım
Sloganlar ve de palavralar attırmazdım
Toprağa tohum atar, fidan dikerdim
Temeller atar, gerektiği kadar tüneller ve de
Su kanalları yaptırırdım

1980’lerde
eğitim, sanat ve de bilimde neler yapardım, neler
Tıp, bilişim, fizik, matematik ve kimyada
Uzmanlar yetişsin diye
Doktor, mühendis, avukat
Bürokrat ve de diplomat
Felsefede, sosyolojide
muhasebede, ticaret ve planlamada
dünyada olup biteni bilen
yapılanları anlayan adamlar yetişsin diye
herkesin fikirlerini
hem de düşüncelerini bilsinler diye
dünyanın bilgisini
tekniğini toplardım Bingöl’e

Öğrenirdik geçmişi
Anlardık bugünü
Öngörürdük yarını, öbür günü

1990’larda
Ah kardeşim, ah bacım
Bizim olmayan kavgalarda
Anam, babam, amcam
Karakola, mahkeme ya da zindana
Düşürmezdim kimseyi
Yaktırmazdım ormanları, bahçeleri
ya da köyleri ve tabii ki evleri
Döşetmezdim mayınları
Mera ya da tarlada
Olmazdı, şarapnel parçaları
Terk ettirmezdim
Kız ya da oğlanlara
Ara ve de son sınıflardan, Fakültelerini
Ellerine tabanca, tüfek, bazuka
sten ya da kalaşnikof aldırmazdım
Kalem aldırır, bilgi işlem yaptırırdım

Matkap, kalem, pusula ve de dürbünü
İnsan canına kıymak için değil
Yollara, köprülere engel kayaları
Yıkmak için kullandırırdım

Dünya alemi, konuyu komşuyu
Ve de aileyi, akrabayı dinleyip
anlasınlar diye örgütlerdim, onları
Seminer, toplantı düzenler
Tartıştırırdım, onları

Şehit oldu diye nara
ya da zılgıt attırmazdım.
Yol, köprü, ya da üretim yaptı diye
Sevinir, sevinir, sevinirdim

Kışı anlayalım ama
Yazın bari üşümezdi
Hem yemezdi, hiçbir Bingöllü
Ağustos ayında çayla kuru ekmek

İnsan haklarına saygılı
Hem de adaletli davranarak
herkesten de bunu beklerdim
Hakaretin, hele de eziyetin
bir de sefaletin, fakirlik ve de cehaletin
adını silerdim, Allah’ın izniyle
ve sizlerin de desteğiyle

Seçebilseydiniz beni
hastalarımız ölmezdi yollarda
Ben de ağlamazdım için için
Yıkamazdım gözlerimi
Görmesinler diye, ağladığımı

Torné Thuji

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder